Coup de Grace Forum Index
Coup de Grace
Lucem ad Tenebras Adduxisse

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister  ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in

Eagle Industries A-III Pack, Airborne Large - MOLLE Version

Post new topic   Reply to topic    Coup de Grace Forum Index -> Gallery
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hammerhead
Captain

PostPosted: Thu Oct 16, 2008 11:39 pm    Post subject: Eagle Industries A-III Pack, Airborne Large - MOLLE Version Reply with quote

Tänkte lägga upp lite info om min nya ryggsäck för medlemmarna, ingen recension så den hamnar här.

Beställde denna ryggsäck i Februari. Den anlände något försenad *host* i Augusti. Som en positiv detalj i en lång batalj tillhandahöll jag ytterligare en A-III Large Airborne Pack i standardutförande som nu fungerar som utrymmestjuv i en lägenhet ej anpassad för en nylonfetishist.

Ryggsäcken saknar bärmes, men midjebälte finns - omän inte så vadderat som på många andra ryggsäckar.
Stödplatta säljs separat, vilken jag införskaffat, och första intrycket är att ryggan är grymt bekväm.

Väskan är en "custom" och det märks på vissa detaljer att inte ens tillverkaren visste hur dem skulle lösa vissa detaljer. Bland annat var jag inte nöjd med hur dem fäst banden som går från axelremmarna och ner över ryggsäcken för att fungera som kompressionsband. Med lite hjälp från vår extraordinära vän Coolhand här på forumet så åtgärdades dock det problemet och resultatet finns för beskådan på första bilden.

Storleken är 59.682 Liter, fördelade på 2 fack. Ytterligare ett fack med försumbart utrymme återfinns innanför den snedställde dragkedjan varpå namnlappen fästs.
Huvudfacket är på 47.915 Liter.

Hur som helst, så togs det några bilder på ryggsäcken. "Modifikationer" inkluderar Web Dominators, Grimlocks, Slik Clips (tack Coolhand) och lite nya plastbitar till dragkedjorna.
Fickorna är:
Eagle Industries Canteen Pouch
Eagle Industries Admin Pouch
Triad Tactical Single Magazine Pouch
Blackwater Folding Knife Pouch

Patchar från Crye Precision, Mil-Spec Monkey, Usual Suspect Network (Tack Phear) och Supplycaptain.

"I can't engage him in further conversation! When I hear his voice I see the inside of his skull. Phantoms grin out at me leaking gruesome goo."
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Coup de Grace Forum Index -> Gallery All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum